Pajfest!

Idag hade vi lite folk hemma och då passar det ofta bra med någon typ av buffé som kan förberedas i förhand. Jag bjöd på två sorters paj, en vanlig ost- och skinkpaj samt en spenat- och getostpaj med valnötter dekorerad med honungsrostade valnötter på. Pajerna kan man laga i förväg och sedan värma upp när gästerna kommer...Till detta serverades en bulgursallad med tomater, gurka, persilja och koriander, dressad med lime, citron och olivolja. Jag hade även en vanlig sallad, ett gott surdegsbröd och ett fat med kallskuret. Allt var väldig uppskattat och en sån här typ av buffé kan man servera både rött, vitt eller öl till (eller vatten om man är sån:))

Tyvärr hade jag inte min kamera med så det blir inga bilder på härligheterna, men jag lovar att det både såg gott ut och luktade fantastiskt i lägenheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & dryck bloggar
Bloggportal länksamling
Matbloggstoppen