Bangers n' mash á la mig

Kom på att man kanske skulle göra en egen variant av den engelska pubklassikern Bangers n' mash (Kôrv med mos, på ren svenska). I kylen väntade en rulle fin Salsiccia Toscana med chilipeppar som jag fått från Husmans Deli i Östermalmshallen som jag kombinerade med en mandelpotatispuré och en senapsgräddfil.


Korv i rulle... Hysteriskt kul, eller bara svårt att vända?

Senapsgräddfilen gjorde genom att blanda ner 2 dryga tsk dijonsenap och 2 tsk sötstark senap i ett paket gräddfil, dra några varv med pepparkvarnen och hälla i en nypa salt. Bara röra ihop och smaka av.

Moset gjorde jag som jag gjorde här, fast med mandelpotatis.

Bangers n' Mash, på mitt sätt!




Kommentarer
Postat av: acjjt (Cecilia)

ser riktigt gött ut! Testade nyligen en rysk roulette - kryddig korv i rulle, riktigt gott, från Turessons Gårdsbutik.

2010-08-25 @ 15:48:48
URL: http://acjjt.blogg.se/
Postat av: Artemis

Hihi, vad spännande med korv i rulle! :)

2010-08-28 @ 17:42:54
URL: http://kanjagblifrisk.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & dryck bloggar
Bloggportal länksamling
Matbloggstoppen