Blodpudding med varm kål- och baconsallad

Vi kan ju inte äta lyxmat hela tiden. Ibland säger plånboken ifrån och man får köpa något lite billigare. Något som är både billigt och gott är blodpudding, men det blir lätt lite trist med den sedvanliga råkosten och lingonsylten, så jag gjorde en liten twist på det. Jag gjorde en varm sallad på savoykål och bacon som blev mycket god till. Matig och full av smak. Jag måste säga att jag älskar varm kål...



2 pers

1/2 huvud savoykål
1 pkt bacon
ca 1 dl ljus sirap
1 msk balsamvinäger
chilipulver
tabasco
salt och peppar

Skär kålen i smala strimlor och baconen i mindre bitar. Stek baconen i en stor stekpanna eller wok. När de är nästan knaperstekta, tillsätt kålen och ringla över sirapen och häll på vinägern. Vänd runt tills kålen börjar mjukna. Krydda med lite chilipulver, några droppar tabasco och salt och peppar tills du är nöjd med smaken. Under tiden har du stekt blodpuddingen och allt blir klar ungefär samtidigt. God och enkel mat på ca 10 minuter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & dryck bloggar
Bloggportal länksamling
Matbloggstoppen