Skogens guld

Nu har de börjat dyka upp i skogarna... Skogens guld. Kantarellerna. Det börjar bli dags att ta sin lilla svampkorg och knata genom blåbärsris och stickande grankvistar för att leta upp de små guldklimparna. Själv hittade jag mina kantareller i en liten glänta på min lokala ICA-affär och lade dem i min röda plastkorg för att göra en kantarellpasta när jag kom hem.



Kantarellpasta med lamm och bacon

2 port

ca 10-15 kantareller
1 gul lök
ca 100 gr lammkött i bitar(Jag hade lite rester från helgen, går bra att ersätta med annat kött, eller utesluta helt...)
1 pkt bacon
några blad basilika
3 dl grädde
parmesan
salt o peppar
pasta av valfri typ

Sätt på en stor kastrull med vatten till pastan. Skiva löken och ansa och dela kantarellerna. Stek lök, bacon och svamp i en stor stekpanna tills de har fått en brynt yta. Salta och peppra ordenligt. Lägg i lammbitarna och fräs lite till. Häll på grädden och låt såsen koka upp. Sänk värmen och låt såsen småputtra lite medan du kokar pastan. Avsluta med att lägga i lite hackad basilika och toppa med riven parmesan.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Den här kan du få göra åt mig! Utan lamm dårå... :) Du ville ju öva på vegetariska rätter. ;)

2010-07-15 @ 17:13:26
Postat av: Boel

Det fixar vi!

2010-07-15 @ 17:55:36
URL: http://battremedbacon.blogg.se/
Postat av: Cicci

2010-07-18 @ 16:10:52
URL: http://lchflife.wordpress.com
Postat av: Cicci

Ser väldigt gott ut ;)

(ledsen för föregående kommentar, råkade klicka på skicka innan jag skrivit..)

2010-07-18 @ 16:11:32
URL: http://lchflife.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & dryck bloggar
Bloggportal länksamling
Matbloggstoppen