Full svensk frukost - försök 1

Jag fick en utmaning för ett tag sedan. Om jag skulle skapa en svensk variant av en "full English breakfast", vad skulle jag då fylla tallriken med? Det känns fel att engelsmännen ska ha monopol på att få äta en tung, flottig och mättande frukost med bacon. Det borde vara alla förunnat!

Nu kommer mitt första försök, och det styrdes kanske mest av vad som faktiskt fanns i kylskåpet, till en full svensk frukost.

Vad skulle du vilja ha på tallriken, så jag vet till nästa försök?



På tallriken finns:
Knäckemacka med kall kokt färskpotatis och kaviar
Matjesill
Pocherat ägg (kanske inte så svenskt, men jag var sugen på att testa...)
Stekt grillkorv (kanske bör bytas ut mot prinskorv)
Bacon, självklart!
Resterna från gårdagens Take-away (mycket svenskt, alla äter take-out, ingen orkar äta allt...)

Vad tycker du saknas?


Kommentarer
Postat av: Nena

Hahha sicken brak frukost men det ser otroligt gott ut! Perfekt under juletiden da man behover en massa krafter for att klara av dagen:))

Kramar,

Nena

2010-07-22 @ 13:44:37
URL: http://www.paradiserecipe.com
Postat av: Cathe

Gurka o paprika

2010-07-23 @ 08:14:35
URL: http://kokshaxan.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Svamp! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & dryck bloggar
Bloggportal länksamling
Matbloggstoppen