Allt blir bättre med bacon!


Ja, kanske inte allt, men väldigt mycket blir bättre med bacon. Med detta inte sagt att alla recept jag kommer skriva kommer att inehålla bacon, men man kan nog förmoda att en hel del kommer att innehålla denna rökta, köttigt härliga köttbit. En liten bit kött som kan fixa till den tråkigaste köttgryta till att bli mustig och härlig.

Så här vacker var bacondisken (och jag skojar inte, de hade verkligen en hel disk med bacon) på Harrod's i London

Denna fantastiska bild är från bacon-disken (och de har verkligen en sån!) på Harrod's i London

Men nu kanske det blir lite väl mycket bacon-prat... Det jag kommer att skriva om i den här bloggen är mina tankar om mat. Jag kommer att skriva om den mat jag lagar, lägga upp recept, skriva om restaurangbesök m.m. Jag kommer även att dela med mig av lite trix, genvägar och ge smarta tips som jag har samlat på mig under mina år som kock.

Snart kommer jag även få lite hjälp med lay-outen, så det blir lite mer behagligt att läsa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & dryck bloggar
Bloggportal länksamling
Matbloggstoppen