Shanti

Jag älskar indisk mat, men tycker att det är lite svårt att hitta bra indiska restauranger i Sverige. Åker man till England finns det en bra indier i varje kvartershörn, men i Sverige är det svårare. Nu har jag dock hittat en restaurang som verkar lovande, Shanti. De har två restauranger på södermalm och jag besökte den som ligger i södermalmsallén vid medborgarplatsen. Menyn är som vanligt enorm och det är lite svårt att välja, men det som kom in smakade jättegott. Jag åt en Chicken Bhuna som var precis lagom stark. Ett stort plus för att alla rätter serverades med mango chutney och linsröra. Shanti har en stor uteservering och är ett bra tips för heta sommarkvällar då man kan sitta och sippa på en enorm Bangla och äta gott med goda vänner!




Kommentarer
Postat av: Nena

det ser riktigt gott ut. Jag har smakat indiskt nar jag var liten men minns inte mycket, skulle garna vilja testa det igen men aven har i Italien ar det svart att hitta en bra restaurang!

2010-05-28 @ 10:23:12
URL: http://www.paradiserecipe.com
Postat av: Matilda Andersson

Indisk mat i sverige eller england går inte att gemföra med den FANTASTISKA smakupplevelsen man får i INDIEN...Maten i Indien är...fantastisk!! Åh me love!

2010-06-29 @ 16:30:39
URL: http://matildamayandersson.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag gillar Shanti, Tre Indier och Indian Noha som ligger i Enskede Gård. Indian Garden var det längesen jag åt på. Älskar indisk mat och måste äta det minst en gång i månaden :-)

2010-09-15 @ 10:45:57
URL: http://leosmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & dryck bloggar
Bloggportal länksamling
Matbloggstoppen