La Neta

Oj vad mycket jobb det har varit på sistonde och oj vad mycket kul blogg-inlägg jag har planerade. Tack alla som skrivit in om tips om vad ni vill läsa. Jag börjar dock med ett litet krogbesök.


Det äkta mexikanska köket är inte något vi ofta stöter på i Sverige. Då menar jag inte tex-mex, en amerikansk variant av den mexikanska maten. Tex-mex i allära men efter ett besök på La Neta föredrar jag det mexikanska köket. La Neta är en taqueria, ett snabbmatsställe. Färgglada plasttallrikar, långa träbänkar och bord, maten beställt i kassan av en person med knackig engelska och obefintlig svenska. Det känns på något sätt äkta och genuint.







Maten som serveras är antingen tacos eller quesedillas, fyllda med ost och olika fyllningar. Egenbakat tortillabröd med marinerat fläsk och en skiva söt ananas, eller härligt kryddad biff med lime. Såser, lök och hackad koriander står att hämta på en bardisk. Man kan beställa lite side-dishes som nachos med guacamole, eller marinerade, syrliga chilis, paprika och lök, riktigt gott! Utbudet är inte så stort, men fullt tillräckligt. Priserna är humana, det är ju trots allt ett snabbmatsställe och inte ett ställe man sitter på i flera timmar. La Neta är helt klart värt ett besök om man är hungrig efter lite mexikanskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & dryck bloggar
Bloggportal länksamling
Matbloggstoppen