Skaldjurfrossa

Igår hade vi skaldjur-knytkalas. Alla gäster fick ta med varsitt skaldjur och sedan frossade vi! Det var ostron (som jag numer blivit en hejare på att öppna), krabba, räkor, vitlök- och chilifrästa jätteräkor samt kungen av dem alla ett Chatka king crab-ben, fantastiskt gott och späckat med kött. Till skaldjuren serverades ett fantastiskt gott bröd och hemmalagade såser; majonäs, aioli, hovmästarsås och Rhode Island, samt en massa goda viner!





Det bästa med skaldjur är att de inte behöver någon tillagning,
allt är klart och de är så fantastiskt vackra!





Efter alla skaldjur kan man unna sig lite goda ostar!



Kommentarer
Postat av: Loulas Kök

Här får du en award av mig. Skicka den vidare om du har tid. Här er jag att jag hittar lit trevlig läsning. Återkommer snart igen!

2010-02-10 @ 21:20:51
URL: http://loulaskok.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & dryck bloggar
Bloggportal länksamling
Matbloggstoppen