B.A.R. Revisited

Så blev det dags för ett återbesök på Blasieholmens Akvarium och restaurang, som jag skrev om i ett tidigare inlägg.



En tidig middag stod på menyn och vi hängde verkligen på låset. Efter en öl i baren blev vi visade till bordet av en trevlig servitris. Vid förra besöket hade jag ju lite anmärkningar på personalen, som då gjorde en del småmissar. Dessa är nu bortarbetade och servisen känns proffsig och bekväm.

Att komma tillbaka till B.A.R. är alltid roligt, eftersom menyn och råvarorna varierar för varje dag. Man kan alltid hitta något nytt att äta.




Denna gången valde jag att äta en anka, något som jag är väldigt förtjust i. Ankan var en aning seg och kunde kanske ha legat en minut mindre på grillen. Det var dock väldigt gott och jag åt rätten med tillbehören grillade grönsaker och en chilisås med ingefära. Inte det bästa jag ätit i mitt liv men gott och vällagat. Dessutom var det en bra portion om man var hungrig, en hel ankfilé är ganska mycket mat!



Min kära pojkvän åt en fantastisk grissida med knaperstekt svål och mandelpotatispuré. Jag fick smaka lite och purén var fantastisk len och god. Svålen var knaprig, salt och härlig och fläsksida är ju den bästa biten på grisen!


Något med B.A.R. gör att jag trivs och allt behöver inte vara perfekt. Priserna är väldigt överkomliga och atmosfären är helt underbar. Jag bara gillar det... Se bara till att boka bord i tid för den närmast tomma restaurangen vi kom till fylldes på väldigt fort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & dryck bloggar
Bloggportal länksamling
Matbloggstoppen