Ridderheims Tapas, när man inte orkar laga själv...

Idag har jag varit på Tapasprovning genom Spot and tell. Det är Ridderheims som lanserar ett nytt Tapaskoncept med smårätter man enkelt kan skapa en tapasmiddag av. Sortimentet består av både varma och kalla rätter och består av drygt 40 produkter. Genom att stoppa in förpackningen i mikron i 30 sekunder får man på ett mycket enkelt sätt en färdig middag. En take away från ICA...

Personligen brukar jag inte vara så förtjust i färdiglagad mat. Jag vill ju som bekant helst laga maten själv, men när inspiration och ork brister kan det vara bekvämt att slippa göra det själv. Allt man behöver göra är att köpa bröd och vin... Smakerna i färdiglagad mat brukar oftast vara ganska platta, konstgjorda och tråkiga, men här har Ridderheims verkligen lyckats! Kraftfulla smaker som inte känns plastiga, utan tvärtom mycket vällagade. Allt från ganska starka ostfyllda pepperoni till milda oliver med ansjovis. Olika smaker, men som ändå passar tillsammans. Allt var inte perfekt, lite torra fyllda tortillas och en rätt tråkig potatistorilla, med det mesta smakade riktigt, riktigt gott!




Altramuces - Krispiga lupinbönor i piri piri och lime. En av mina favoriter!







Till höger Albondigas con tomate. Köttbullar i en mustig sås med chilisting.





Banderillas de anchoa - Ansjovis och olivspett. Mycket goda, enkla och rena smaker.



Calamares al vino - smakfulla och härliga bläckfiskringar



Tapas måste man dricka rödvin till!

Kommentarer
Postat av: @Receptomaten

Jag var ju med på Kairos Future och fick smaka - ändå blir jag sugen när jag ser dina bilder. Det är ett bra betyg :))

2010-06-02 @ 16:59:08
URL: http://receptomaten.blogspot.com
Postat av: Mor

Eller kall, torr sherry....

2010-06-03 @ 08:03:40
Postat av: Emma-Lou

Hej hej, vilka fina bilder du fick till! :-)

2010-06-03 @ 18:08:09
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: KarinW

Härliga tapas och din pasta ser super ut! Är dålig på att använda vin i maten och ändå sämre på att dricka det själv, måste träna!(har en dotter som lovat coacha!)

2010-06-03 @ 21:09:09
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Boel

Självklart passar torr sherry till, det är ju liksom orginalet!



Karin: Lite vin i maten, eller glaset, skadar aldrig;)

2010-06-03 @ 22:55:23
Postat av: Emma-Lou

Vad trist att du missade goodiebagen :( Det vi fick är typ redan uppätet, haha.

2010-06-04 @ 10:58:21
URL: http://emmalou.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & dryck bloggar
Bloggportal länksamling
Matbloggstoppen