Den somrigaste av sommarmat

Det finns en rätt som bara skriker sommar; matjesill med färskpotatis. Fräscht, lättlagat och svalkande, allt man behöver på sommaren. Jag älskar verkligen matjes men ibland är det lite svårt att veta vilket märke man skall köpa. Därför gjorde jag ett litet test mellan två olika märken för att kunna jämföra vilken som var bäst.



Jag köpte en burk Abbas klassiskt kryddade matjes och en burk från Klädesholmen. Båda var goda men klädesholmen hade bättre textur, lite fastare kött. Smaken var också bättre hos klädesholmen, lite fylligare smak. Filéerna var något jämnare och större hos Abba, men jag kommer nog fortsätta med Klädesholmen under sommarens silluncher.





Mina örtprojekt tar sig alldeles utmärkt och därför kunde jag servera egenodlat gräslök till sillen!



Klädesholmen underst i bild och Abbas överst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & dryck bloggar
Bloggportal länksamling
Matbloggstoppen