Rökt makrill med primörer och romsås

Hade lite primörer över sedan tidigare i veckan, och det är jag knappast ledsen över. Nu fick jag kombinera dem med en härligt, somrig rökt makrill och en god romsås. Otroligt enkelt och jätte-, jättegott!



Koka primörerna, tips här. Under tiden finhackar du en halv rödlök och pressar över en halv citron. Häll i en burk röd rom av valfri sort samt ett paket gräddfil (3 dl). Rör om och smaka av med salt och peppar. Enklare än så blir det knappast, och inte heller godare!!! Förmodligen min absoluta favoritsås! Servera med rökt fisk och njut.


Kommentarer
Postat av: Emma-Lou

Sparris är ju så himla gott :-) Synd att du inte kan delge mig ett sjysst sushirecept då :-P

2010-06-07 @ 12:03:18
URL: http://emmalou.myshowroom.se
Postat av: Anki

Romsås är bland det godaste som finns! Makrill är ju inte heller helt fel...

Nu har vi rättat i receptet på rödvinssåsen. Den ena halvan av Mårtenssons kök som kockat till middagen i fredags blev lite stött när jag sa att den kunde koka lite längre nästa gång. Den hade nämligen kokt 10 minuter innan den redes och därefter kokte den 3 minuter... :)

2010-06-07 @ 18:00:29
URL: http://martenssonskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & dryck bloggar
Bloggportal länksamling
Matbloggstoppen