Alla hjärtans dag på Mården

På Alla hjärtans dag valde jag och sambon att fira på vår absoluta favoritkrog i Vasastan, nämligen Mården på Thulegatan 24. Ett ställe som alltid levererar fantastiska drinkar, goda viner, utsökt mat och glada leenden från den välkomnande personalen!


Som förväntat denna dag var restaurangen full av par, inte ett enda bord hade fler än 2 personer. Så med mycket kärlek i luften och en god fördrink (south side) satte vi oss i matsalen och njöt av en trerätters middag. Till förrätt åt jag kalvbräss med en tryffelrisotto med lena fina smaker och sambon satsade på en riktig klassiker nämligen västerbottenpaj med löjrom.



Pga mysbelysningen denna kväll blev tyvärr mina bilder lite mörka...



Till varmrätt åt vi båda en örtgrillad lammytterfilé med parmesan- och potatispuré serverad med en mustig rostad vitlöksky. Smakerna var väl balanserade och lammet varperfekt stekt och smälte i munnen!


Middagen rundades av med en hederlig marängsviss och en god islay-whisky. Mården är ett ställe jag definitivt kan rekommendera andra att besöka. Personalen är kunnig, trevlig och kan service, lokalen är både trendig och mysig.

5 av 5 baconskivor ger jag till Mården!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & dryck bloggar
Bloggportal länksamling
Matbloggstoppen