Man tager vad man haver

Igår var mitt kylskåp ett tomt gapande hål och likaså var min mage, men någonting har man ju ändå alltid hemma så efter lite rotande bestämde jag mig för att det fick bli en enkel pasta. Receptet nedan är inte skrivet i sten, utan ta vad du har i din kyl och improvisera. Det är viktigt att våga leka lite med matkombinationer. Man kan t ex ha i ansjovis eller kapris, paprika eller soltorkade tomater. Kolla vad du har för burkar ståendes i kylen!
Som tur var för mig dök pojkvännen upp med ett paket bacon och lite chorizo, så det blev riktigt gott till slut!



Skåptömmarpasta med chorizo och bacon

2 pers.

1 röd eller gul lök
1 vitlök, king solo
1 paket krossade tomater
1 msk tomatpuré
1 tsk sambal badjak
några droppar tabasco
1 pkt bacon
2 st chorizo, eller annan kryddig korv
Pasta för två
Valfri ost du har i kylen

Stek lök och vitlök i en gryta, häll i tomatpuré och sambal och fräs runt. Häll på tomaterna och låt puttra i ca 20 minuter. Under tiden sätt på pastavatten och när det kokar ha i pastan och börja stek bacon. När baconet har släppt fett kan du slänga i korven och låt allt steka ett tag. När baconet och korven är klara kan du lägga över dem i tomatsåsen, men spara lite att dekorera med...




Häll av pastan när den är klar, på med såsen och korv/bacon samt toppa med riven ost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mat & dryck bloggar
Bloggportal länksamling
Matbloggstoppen